Marielka haastoi kertomaan seitsemän faktaa itsestäni. Tässä näin, olkaapa hyvät.

1. Rakastan kirjoittamista. Kirjoitan päiväkirjaa ja blogia. Olen kirjoittanut yhden artikkelin ABC+ -lehteen ja toinen on tulossa joskus. Olen ollut Kestovaippalehden päätoimittaja ja nähtävästi jatkan puuhaa loppuvuodenkin lehden osalta. Unelmissa olisi saada kirjoittamisesta itselleni ammatti. Vapaa kirjailija tai toimittaja..sen näkee sitten joskus.

2. Olen uskossa. Se on niin iso osa minua, ettei sitä voi jättää mainitsemattakaan. Moni liittää uskoon jotain mystistä ja helposti saa otsaansa "hihhulin" leiman. Uskallan väittää olevani ihan normaali ihminen, eikä usko tee minusta sen oudompaa saati sitten parempaa ihmistä. Usko on minulle osa jokapäiväistä elämää, josta en luopuisi enää koskaan. On lohdullista ja turvallista tietää, että kaikki asiani ovat Taivaan Isän kädessä.
En pelkää tulevaa sillä tiedän, mihin olen menossa.

3. Toimin Kestovaippayhdistyksen tiedottajana ja lehden päätoimittajana. Mukavaa puuhaa tässä kotiäitiyden keskellä ja hyvän asian edestä. Kestovaipat tuntuivat luontevalle valinnalle ja nyt en enää kertiksiin siirtyisi. Voin kumota kaikki ennakkoluulot kestojen vaivalloisuudesta ja pyykkäyksen raskaudesta. Nykyään on olemassa myös vaippalainaamoja, joiden kautta pääsee kokeilemaan kestoja käytännössä..

4. Rakastan lapsiani ja miestäni. Se on kai itsestäänselvyys, mutta tärkeä ja mainitsemisen arvoinen asia. Lapset ovat elämäni tärkeimmät saavutukset, mistään muusta en voisi olla näin ylpeä. Äitiys on ollut haastavaa ja välillä hyvin raskasta, synnytyksen jälkeisen masennuksen tultua kuvaan Minin syntymän jälkeen. Kuten tuossa jokunen postaus sitten kirjoitinkin, tämä äitiys on ikuisesti sitä oman keskeneräisyytensä kohtaamista. Ettei ole äitinä koskaan valmis vaan oppimista riittää. Minulla on myös ihana aviomies, joka jaksoi seistä rinnalla kun minulla oli vaikeaa. Olen luonteeltani hyvin ailahtelevainen ja hajamielinen, joten miesrukalla on joskus varmasti kestämistä minunkaltaiseni vaimon kanssa. Yhdessä ollaan oltu reipas kuusi vuotta, josta kohta kaksi naimisissa. Yhdessä koko loppuelämämme vielä, niinhän sitä tuli silloin alttarilla luvattua...

5. Minulla on armottoman huono laskupää. Siis todella huono. Käytän sormiani laskemisen apuna ja niin edespäin. Matikkaekspertti ukkokulta nauraa meikäläisen tahmailuille ihan peruslaskujenkin kanssa, mutta eihän sitä voi olla hyvä kaikessa. Meillä siis avioliitto tasapainottuu hyvin meidän kahden ääripään välillä. Minä olen luova ja hajamielinen, ukkokulta taas tekniseen, tekniikkaan ja kaikenlaiseen pikkunäpertämiseen taipuvainen ja on hyvin pedantti ja välillä ärsyttävän pikkutarkka.

6. Rakastan kirjoja ja lukemista. Ostan kirjoja aina kuin mahdollista, mutta nykyään aika harvoin mitään normaalihintaisia. Eniten rakastan koluta divareita ja kirpputoreja löytöjen toivossa. Luen aina kuin mahdollista, ukkokullan mielestä välillä vähän liikaakin. Toisaalta taas nyt kun on kirjoitusputki menossa, lukeminen on ihan minimissä (ukkokulta siis voisi olla tyytyväinen minun tulevaisuuden haaveeseeni =D). Lukeminen on ollut minulle henkireikä jo pienestä pitäen. Opin lukemaan 2,5 -vuotiaana ja siitä lähtien olenkin istunut enemmän ja vähemmän kirja kourassa. Teini-iässä kun oli raskasta erinnäisistä syistä, oli kirjat pakokeino todellisuudesta ja niiden avulla sain edes hetkisen elää jossain muussa maailmassa unohtaen todellisuuden.

7. Olen muuttanut usein. Tämä on 11 kotini (Ukkokullan kanssa ollaan oltu yhdessä 6 vuotta ja tämä on 7. yhteinen koti..) ja toivottavasti tämän jälkeen ei enää tarvitsisi harkita muuttamista ainakaan tosi tosi tosi moneen vuoteen. Jokaiseen muuttoon on loppujen lopuksi ollut hyvä syy. Elohopealle tämä on viides koti, Minille kolmas. Ennen tänne muuttoa Elohopea kysyi, että mihin me sitten seuraavaksi muutetaan, raukka luulee, että tämä on ihan normaalia, että koti vaihtaa paikkaa vähän väliä ja ties minne. No, nyt saavat lapset pysyvyyttä siinä suhteessa, sillä tämä on se koti..

En kyllä lähde enää ketään haastelemaan, tuntuu että kysely on kiertänyt jo kaikkialla. Täältä saa napata itselleen :)