On tulossa kostea vappu, jokseenkin omassa vapussani ainoa kostea asia on hiki. Kysytkö, että mitähäh? Minä aion uurastaa ihkaoikeissa töissä koko päivän, palkattomassa sellaisessa kylläkin. Siskon pyörittämä kesäkahvila pyörähtää käyntiin taas toukokuun alusta ja ensimmäinen aukiolopäivä on tupannut olemaan kiireinen. Tottakai minä uhraudun ja kannan korteni kekoon..

Mini heräsi tänään klo 5.45. Kyllä tuo on parempi kuin 5.30, mutta ei hyvä siltikään. Tänään teippaan luultavimmin muutaman jätesäkin jäppisten huoneen ikkunaan, ettei valoa pääse sisään. Toisaaltahan on aika hehkeää ja tunnelmallista juoda aamukahvia kuuden aikaan aamusta, eikä ukkokultakaan pääse valittamaan, että minä saisin mukamas nukkua pidempään. Mutta silti ehkä..

Siskon pojalla todettiin astma ja nyt noiden pitäisi luopua rakkaasta koirastaan. Sille vain ei ole edelleenkään löytynyt uutta kotia, vaikka ilmaiseksi annettaisiin. Minä ottaisin jos ukkokulta ei olisi niin vastaan. Toisaalta sain miehen ylipuhuttua ensimmäiseen lapseen, toiseen lapseen ja naimisiinkin vielä. Yksi koira ei kai ole enää kovin iso puhehomma. Toisaalta tuo ukkokulta osaa jo varautua tähän..

Mutta tuohon nukkumisjuttuun vielä. Minä menin kuin meninkin itsekin nukkumaan illalla jo 21.30 ja kun yöt saa nukkua nykyään ilman sen kummempia heräämisiä, niin kai tuohon kukonlaulun aikaan heräämiseenkin tottuu. Vaikka ei totu siltikään..

Mini näytti suuntaavan vaatehuoneeseen. Paras kai mennä perään ennen kuin ehtiin viskoa vaatteita ihan hirveästi lattialle..